Lp. |
Wymagania |
Zadania do realizacji |
Przewidywany termin realizacji |
Dowody realizacji i uwagi |
1. |
Poznanie procedury awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem awansu nauczyciela dyplomowanego |
Przestudiowane i analiza przepisów z zakresu prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego:
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela ze zmianami
- Ustawa z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie Karty Nauczyciela i zmianie niektórych innych ustaw
- Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
|
VIII / IX 2006 |
- złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu
- złożenie planu rozwoju zawodowego
|
2. |
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej , wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły ( § 8. ust. 2 pkt. 1 ) |
- opracowanie programu autorskiego z zakresu Koła Historycznego
- wdrażanie uczniów do samooceny ( ankiety, karty ewaluacyjne ułatwiające uczniom samoocenę z zachowania oraz zdobywanych umiejętności )
- opracowanie i przedstawienie referatów w ramach pedagogizacji rodziców, przekazanie ich do biblioteki
- wzbogacanie własnego warsztatu i metod pracy poprzez uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego takich jak kursy, szkolenia, warsztaty, także z zakresu WDN
- doskonalenie własnej wiedzy poprzez studiowanie fachowej literatury i czasopism
- gromadzenie literatury z zakresu historii, podstaw przedsiębiorczości
- przygotowanie uczniów do pozaszkolnych konkursów przedmiotowych
- współorganizowanie oraz organizowanie szkolnych konkursów z zakresu nauczanych przedmiotów
- organizacja wycieczek edukacyjnych oraz turystyczno – krajoznawczych
- współuczestnictwo w przeprowadzaniu ewaluacji WSO
- udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej zadań np. dotyczących mierzenia jakości pracy szkoły
- udział w tworzeniu dokumentacji szkolnej
- współuczestnictwo w organizowanych corocznie Dniach Otwartych Szkoły
|
IX 2008
przez cały okres stażu
w ciągu stażu przynajmniej raz w roku
przez cały okres stażu
przez cały okres stażu
przez cały okres stażu
przez cały okres stażu
przez cały okres stażu
w ciągu stażu przynajmniej raz w roku
na bieżąco
na bieżąco
na bieżąco
w ciągu stażu raz w roku |
- zaświadczenia
- dokumentacja własna
- zapisy w szkolnych dziennikach
- dyplomy uczniów
- zaświadczenia Dyrektora szkoły
- zapisy w zeszycie Komisji Przedmiotów Humanistycznych
- przygotowane karty ewaluacyjnej
|
3. |
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komputerowej (§ 8. ust. 2 pkt. 2) |
- komputerowe opracowywanie potrzebnych w procesie edukacyjnym materiałów
- wyposażenie pracowni historycznej w teksty źródłowe do nauczania historii dla Liceum
- wyposażenie pracowni historycznej w zestaw foliogramów do wybranych epok historycznych
- wykorzystywanie komputera w codziennej pracy dydaktycznej i wychowawczej
- wykorzystywanie Internetu w codziennym warsztacie pracy jako źródła cennych informacji
- wykorzystanie środków przekazu w procesie komunikacji
|
na bieżąco
2006/2007
2007/2008
na bieżąco
na bieżąco
na bieżąco |
- przykładowe teksty źródłowe , foliogramy
- dokumentacja własna
|
4. |
Umiejętności dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w tym przez prowadzenie otwartych zajęć , w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych , prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. (§ 8 ust. 2 pkt. 3 ) |
- przeprowadzenie zajęć edukacyjnych w obecności nauczyciela kontraktowego lub stażysty jako obserwatora
- pełnienie funkcji opiekuna nauczycieli stażystów lub opiekuna praktyk pedagogicznych ( w razie potrzeby )
- opublikowanie przykładowych foliogramów do nauczania historii w liceum w Internetowym Magazynie Publikacji www.literka.pl
- opublikowanie „ Planu rozwoju zawodowego „ oraz autorskich scenariuszy lekcji historii w Internetowym Magazynie Publikacji www.literka.pl
- udostępnienie innym nauczycielom autorskich scenariuszy lekcji, testów, sprawdzianów lub innych pomocy dydaktycznych w szkolnej bibliotece
- pomoc nauczycielom rozpoczynającym prace i awans zawodowy
- prowadzenie szkoleń w ramach WDN- szkolenie Rady Pedagogicznej, zespołu nauczycieli humanistów
- współpraca z nauczycielami uczącymi innych przedmiotów w zakresie organizacji imprez, uroczystości szkolnych, konkursów
- prowadzenie zajęć w ramach pedagogizacji rodziców
- aktywna praca w zespołach nauczycielskich
|
w okresie stażu
w okresie stażu
2008/2009
2006/2007
w okresie stażu
w okresie stażu
w okresie stażu przynajmniej raz w roku
w okresie stażu
w okresie stażu przynajmniej raz w roku
na bieżąco |
- zaświadczenia Dyrektora szkoły
- wydruk stron internetowych
- zapisy w zeszycie Komisji Przedmiotów Humanistycznych
- zeszyt protokołów konferencji Rady Pedagogicznej
- protokoły zebrań z rodzicami
- dokumentacja własna
- zapisy w szkolnych dziennikach
- potwierdzenie nauczyciela bibliotekarza
|
5. |
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych , wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§ 8 ust.2 pkt 4 a ) |
- autorstwo programu autorskiego z zakresu Koła Historycznego dla uczniów zdolnych
- opracowanie i realizacja ścieżek edukacyjnych
- prowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych dla uczniów zdolnych oraz mających trudności w nauce
|
2006/2007
w okresie stażu
w okresie stażu |
- zeszyt protokołów konferencji Rady Pedagogicznej
- potwierdzenia Dyrektora szkoły
- dokumentacja własna
|
6. |
Poszerzenie zakresu działań szkoły , w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8 ust. 2 pkt. 4 c ) |
- pedagogizacja rodziców ( wygłaszanie referatów dla rodziców o tematyce pedagogicznej )
- prowadzenie zajęć z uczniem zdolnym oraz mającym trudności w nauce
- prowadzenie Koła Historycznego
- organizowanie wycieczek edukacyjnych, turystyczno – krajoznawczych
- organizowanie wyjazdów do Państwowego Muzeum Auschwitz – Birkenau w Oświęcimiu dla klas III LO i III Gimnazjum
- organizacja konkursów szkolnych, przygotowanie uczniów do udziału w konkursach na wyższych szczeblach
|
w okresie stażu przynajmniej raz w roku
na bieżąco
w okresie stażu
w okresie stażu przynajmniej raz w roku
w okresie stażu
na bieżąco |
- protokoły zebrań z rodzicami
- potwierdzenia Dyrektora szkoły
- dokumentacja własna
- zapisy w szkolnych dziennikach
|
7. |
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty , pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami , instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§ 8 ust. 2 pkt. 4 e ) |
- utrzymywanie stałych kontaktów z Poradnia Pedagogiczno – Psychologiczną
- nawiązanie współpracy z organizacjami i instytucjami działającymi na terenie miasta min. miejskim schroniskiem dla zwierząt, Miejską Biblioteką Publiczną, współpraca z organami prewencji
- stała współpraca z psychologiem i pedagogiem szkolnym
- współpraca z kuratorem sądowym ( w razie potrzeby )
|
w okresie stażu
w okresie stażu
na bieżąco
w okresie stażu |
- potwierdzenia Dyrektora szkoły
- potwierdzenia odpowiednich instytucji
- zapisy w zeszycie wychowawczym
- zapisy w dziennikach szkolnych
|